Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-11, 20:35   #5
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Sv: Karbohydrater er oppskrytt - trening i ketose

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Benyttet også solskinnsdagen til å trene. Strikt LCHF er det som fungerer best for meg, da er trykket der fra starten av. Der hvor kroppen før sa takk for seg om jeg kjørte hardt lenge, der fortsetter den bare å trykke på nå. Fett og ketoner gir meg en bedre energi, større trykk i kroppen og en høy besparelse av glukose. Jeg trykket på det jeg hadde i ca 55 minutter, før jeg forsøkte å avslutte med en spurt i oppoverbakke. Vel, den spurten varte ikke lenge, kanskje 40 meter, jeg var totalt kjørt. Glukose eller ikke Uansett , jeg tør ikke lenger å sammenligne trening på vanlig kost og strikt LCHF. Det blir rett og slett urettferdig. Det blir som å sammenligne en bil som får bensin med sukker i kontra flybensin som drivstoff.
Men for et vær å trene i. Sola skinner, kroppen virker, det er bare å kjøre på

Var helt fantastisk i dag ja. Praktisk talt vindstille, 99% tørre veier og en sol som både varmet og lyste opp tilværelsen.

Den største bonusen med dagens erfaring er dog mangelen på hunger etter mat/karber etter trening. Dagens middag ble en liten porsjon taco-salat. Holdt lenge.

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat