Tråd: Styrketrening
Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-08, 20:23   #2
Myrg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 38
Innlegg: 10
Myrg er på en erverdig vei

Sv: Styrketrening

Hei,

Alltid supert med folk som vil begynne å trene! =)

Hvor lenge før trening du bør spise tror jeg er veldig individuelt. Mange blir kvalme og dårlige i magen om de spiser for nærme trening og vil ha et par timer til å fordøye maten, mens andre igjenn ikke har noen problemer og kan spise enda nærmere trening, f.eks en halvtime før. Det viktigste er vel strengt tatt at du får i deg nok mat og får trent kroppen

Hvor ofte du bør trene avhenger av øvelser, og det er ingen problem å trene hver dag om du trener forskjellige muskelgrupper. Men det er viktig at muskler får restitusjon om de skal bygge seg opp, så du bør ha minst en dag restitusjon på muskelgruppene du har trent, gjerne mer om du har jobbet hardt.

Forøvrig vil jeg bare skyte inn at om du har muligheten vil jeg anbefale en eller annen variasjon av knebøy, som jeg mener er et must i et hvert treningsprogram. Lårmusklene er de største i kroppen, og disse vil bidra til den beste effekten med tanke på forbrenning (større muskler = mer forbrenning) og vil bidra til mer testosteronproduksjon enn mindre muskler, som igjenn øker muskelvekst i hele kroppen og dermed også forbrenningen.

Myrg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Di Pasquale Svar med sitat