Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-08, 14:14   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hmm. "Skummel" fett-observasjon på Ketolyse

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

fordelinga er ca:
K: 10%, P: 15% og fett: 75% og er da absolutt ikke i ketose.
Prøver å bytte ut litt fett med proteiner, i og med at jeg trener endel.

Men hvis karber i forening med fett ikke funker, er det fordi at jeg trener vekk karbene at jeg går ned da kanskje?



Selv om du ikke har utslag på stix har jeg en liten mistanke om at du kanskje er litt i ketose allikevel. Selv om den ikke er målbar. Akkurat fordelingen med 10% karber, 15 % protein og 75 % fett sier ikke så mye uten at man vet hvor mange kalorier du spiser. Det avgjør jo mengden. Og med dette ligger du opptil en ketogen diett iallefall.

Du vipper nok litt på grensen. Det kommer an på hva slags karber du spiser også. Er det "sunne" karber med grønnsaker og grovt korn som basis går det som regel bra i kombo med fett. Men spiser du raske karber som sukker og stivelse pleier kiloene å komme på.

Men som tidligere nevnt, det finnes ingen fasit. Du har funnet det din kropp trives med. Og jeg er også overbevist om at du ikke hadde hatt så bra resultat med denne kombinasjonen om du ikke hadde trent ! Så stå på og fortsett den fine linja !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat