Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-09, 13:48   #19
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vekta står stille. Hva gjør jeg galt?

Det er noe rart med kalorier Det ser nemlig ut som om det har stor betydning om de kommer fra fett, proteiner eller karbohydrater.
Jeg kan spise 2500-3000kcl om dagen, hvor 80% av energien kommer i fra animalsk fett, og gå ned 1-2kg i uka.
Spiser jeg samme mengde kalorier hvorav 60% karbohydrater, 20%proteiner og 20%fett (eller mindre), da går jeg opp temmelig fort.

Jeg har ikke for vane å telle kalorier, men jeg bruker mat på data og den oppgir kalorier, så for moro skyld har jeg sjekket hvor mye kalorier jeg spiser, og det havner på minst 2500 om dagen. 2500kcl er vedlikeholdsbehovet for min velt og høyde, men alikevel går jeg ned i vekt.

Teori og praksis sammenfaller ikke alltid. Jeg teller karber, spiser meg mett på fete kjøttretter og spiser ikke mere enn at jeg blir mett. Etterhvert kommer jeg av naturlige grunner sikkert å redusere på matmengdene, siden kroppen forteller meg hvor mye den trenger. Jeg spiser når jeg er sulten, ikke når klokka forteller meg når jeg skal spise.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat