Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-05, 13:16   #7
monique
Nytt Medlem
 
monique sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 55
Innlegg: 3
monique er på en erverdig vei

Utrolig bra... :o)

Veldig bra og informativt innlegg!

Jeg festet meg spesielt til det som stod om gallesten..."Feil #7: Atkins er høy på fett, og alle vet at fett forårsaker galleblæresykdom."

Jeg fjernet galleblæra i desember i fjor, etter noen kraftige anfall på våren, sommeren og høsten.
I følge legen og kirurgen var dette en "meget enkel affære og ikke noe problemer knyttet til det i ettertid"
Vel... kan ikke si jeg var helt enig med de, har slitt veldig etterpå og min toleransegrense for fett har blitt kraftig endret. Merket det etter at jeg skulle være sunn og putte cocousa olje i mine sunne smooties i sommer... ikke spesielt lurt!

Har gått på Atkins diett tidligere, med meget godt hell og kunne tenke meg å gå tilbake på denne dietten. Problemet er da fettet, for man bør jo få i seg en del fett på denne dietten... eller kan den kombineres med lavt fettinnhold uten problemer?

Det andre jeg lurer på er; har forstått (muligens feil...) at leveren jobber en del mer nå som galleblæra er fjernet, hvordan går det da med en diett med høyt proteininnhold?

Hvis det er noen som vet noe eller har erfaringer rundt dette, eller vet hvor jeg kan finne ut om det hadde det vært kjempeflott...

På forhånd takk!

__________________
Monique
__________________________________________
"If life deals you lemons.. Go get som salt and a bottle of tequila.."
monique er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat