Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-05, 14:56   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

vil det si at de jeg kjenner (og meg selv) som har diagnosen PCOS men en BMI på under 30 ikke har PCOS alikevell??? Jeg vet jeg ligger rett under 30, men jeg har et par venner som sier de har PCOS som er normalvektige... Jeg har vært hoss legen og fått diagnosen da, og hun holder på å tar doktorgrad i PCOS, så jeg vill tro at hun viste litt om dette... ikke for på still spørsmål ved dine meninger, men bare for at jeg nå ble litt forvirra...

Han sier da ikke at normalvektige ikke kan ha PCOS
Det er iallefall ikke det jeg oppfatter han sier her, han sier at

"PCOS skyldes i høy grad arvelig legning ( som kanskje 25% av befolkningen har) kombinert med betydelig overvekt : BMI >30"

I høy grad betyr ikke at det gjelder ALLE, - men de fleste. Jeg har igjenom lavkarbo blitt kent med en god del som har PCOS - de fleste sliter med vekta, men mange er normalvektige og spiser lavkrbo for å holde sykdommen i sjakk. (Anbefalt av lege).

Regner med at Torkil i sitt arbeid som lege selv har støtt på pasienter som er normalvektige med PCOS ..... og at han ikke mente å si dere i mot

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat