Vis enkelt innlegg
Gammel 06-05-08, 11:58   #4
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Etterlysning! (PCOS)

Jeg hadde det for en 10 til 12 år siden. Det er veldig merkelig det hele for jeg har alltid hatt uregelmessig mens, slank eller tynn. Men har alltid vært jojoslanker også. Så når jeg la på meg til over 120 forsvant mensen i TÅ ÅR. Da var jeg hos en manlig gynekolog som fant små cyster på eggstokkene. Han sa jeg hadde Cystisk ovarie syndrom. Så fikk jeg noen hormonpiller jeg ble fryktelig sulten av ca 14 dager i måneden. Det gjorde det enda værre å gå ned ivekt. Så jeg endte opp med å ta 14 tabletter i måneden så jeg fikk mensen. For det er visst viktig å få den da. Så Gikk jeg gravis ned 30 kg og begynte å trene. Jeg kom meg under 100 kg og fikk et normalt forhold til mat, med 3 måltider om dagen, ikke mat om kvelden og ikke noe overspising. Så Begynte mensen å komme normalt og av seg selv. Så lurte jeg på hvorfor jeg ikke ble gravid og gikk til en kvinnelig gynekolog. Hun sa jeg ikke hadde ikke hadde syndromet, kunne ikke se spor etter det heller. Nesten som hun mistenkte at jeg aldri har hatt det. Men jeg så jo selv cystene på ultralyd. Hun var veldig streng hun gynekologen og sa at de som får dette stort sett er overvektige og det eneste som hjelper er å gå ned i vekt. Hun hadde nettopp vært på et seminar i Sverige hvor de diskuterte hvorfor syndromet dukket opp om det kom før eller etter fedme, de kom fram til at først ble man fet, deretter fikk man syndromet.

Følte meg ikke høy i hatten der jeg gikk ut for jeg fikk vel egentlig beskjed om at hvis jeg gikk ned mer ville jeg bli gravid! (veide da ca 104, er 180 høy)

Men det tok tid å ta av flesket når jeg hadde syndromet. Jeg ekperimenterte med hormontablettene osv.. Klarte å slutte å spise om kvelden foran TV og jeg begynte å trimme.

Fikk en sønn i oktober 07 Har ikke fått igjen mensen enda og veier over 120 kg så jeg håper det ikke vender tilbake.. dette fæle syndromet.

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat