Vis enkelt innlegg
Gammel 26-06-12, 20:27   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Muskelsmerter etter fall,noe som har opplevd det?

Opprinnelig lagt inn av benam, her.

Takk for svar,kjære dere! Det var en trøst å høre,selv om dere alle har hatt vondt lenge.
Blir lettere å forsone meg med det når jeg vet at det ikke er unormalt at det tar lang tid.!
Jeg får veldig vondt etter jeg har gjort øvelsene mine, kan det være bra? Tror dere det er veldig viktig med øvelser for musklene?Blir man fortere bra da? Jeg gjør bl.a bekkenløft, knebøy, klemme sammen bena med en ball i mellom. Og tøyninger av setet. De sier at jeg må belaste musklene ellers blir de så svake. Vet jeg bør stole på teapeutene, men.men...

Enig med Kitt her, jeg ville IKKE trent de musklene som er betente! Selv om vanlig trening, når man er frisk, kan gi muskelverk, vil ikke dette være samme situasjon. Trening av betente muskler kan gjøre vondt verre, opprettholde betennelsen og gi større smerter. Hvis jeg hadde vært deg ville jeg holdt meg til gåturer. Gå i det tempoet som gir moderat til liten smerte, strekk forsiktig om du føler for det, eller la være. Gå til du blir varm i kroppen, og ikke overdriv. Gange vil gi blodsirkulasjon som kan hjelpe på betennelsen - spesifikk trening kan gi låsninger i de verste tilfellene - det har jeg prøvd selv! Selv i dag kan jeg ikke trene ryggmuskulaturen, men velger da øvelser som krever at jeg bruker støttemuskulaturen for å avhjelpe istedet.

Muskulaturen kan du trene opp igjen når du blir frisk, det går så kjapt atte Stol på DEG SELV!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat