Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-14, 19:11   #1
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Ikke pizza, men meatzza!

Hallo i luken!

Jeg så et program med Nigella og hun lagde noe som fattet min interesse, nemlig meatzza - som hun selv hevdet å ha servert familien sin i årevis. Det er en slags pizza uten bunn, den ser ut som en pizza - men, er altså en meatzza.
Jeg testet den ut i dag og ble såpass begeistret at jeg vil dele med de som vil

Slik gjør du:

5-800 g kjøttdeig i en stor bolle. Hun sa intet om mengden, men jeg så når min var ferdig at den var en del tykkere enn hennes. Jeg brukte 800 g - tipper hun brukte 5-600 g utfra hva jeg så av kjøttdeig i bollen hennes og ikke minst utfra tykkelsen når hennes var ferdig. Kan sikkert bruke 400 g også som er vanlig pakkestrl i Norge, da blir den bare litt tynnere - men, like god

Hell oppi 2 egg, 3 dl revet parmesan, en dl havregryn, 2 hvitløk revet og godt med persille.
Bland dette sammen - gjerne med hendene. Hell det så over i en rund kakeform du har smurt m olje og dytt deigblandingen utover, men ikke for hardt så den blir for kompakt.

Så tar du en eller to (jeg brukte to, hun en) bokser m tomater i en sil og lar den overflødige væsken renne ut, ha i et par ts oregano, en dæsj (hvitløks)olje, og en klype havsalt - og rør sammen.
Bre dette over kjøttdeigblandingen.

Skjær en mozerella-ball i tynne skiver og legg på toppen.

Stekes ved 220 g i 25-30 min
Ha på fersk basilikum før servering.

Jeg serverte dette sammen m en grønn salat m hvitløksdressing.

Dette kommer til å bli en gjenganger hos oss!


Sist redigert av Sivensvans : 03-05-14 kl 22:53.
Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat