Vis enkelt innlegg
Gammel 16-04-11, 17:38   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: The Dukan Diet

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hvis tickeren din stemmer, har du en del igjen før du når målvekten din For din del ville jeg fortsatt slik du gjør nå, ser du har hatt en del vektnedgang og så lenge du fortsetter og gå ned jevnt og trutt ville jeg faktisk holdt meg til det som fungerer.

MEN til syvende og sist er det du som bestemmer....

Dietten har 5-10 dager (avhengig av hvor mye man skal ned) med KUN proteinrik mat (FETTFATTIGE proteiner vel og merke)... ingen grønnsaker ingenting annet. Du kan spise så mye proteiner du vil. Dette bekymrer meg vel litt siden det kan utgjøre en stor belastning på nyrene - så man må være litt obs.

Deretter innføres i hovedsak grønnsaker og en del lettprodukter, denne perioden skal mikses med en eller flere dager i uka med kun proteinrikmat...

Så kommer tredje fase som du kan innføre poteter, pasta, ris, brød...

Mer om den her

Uten at jeg har detaljer kunnskap om PSMF synes jeg denne ligner på det. MEN jeg synes ikke den heller mot fedon - siden den er veldig strikt på fett - og at det skal brukes lettprodukter etterhvert.... så den er mer lavfett - lavkarbo, altså mer PSMF

Som langvarig slanker i over 20 år har jeg prøvd det meste av merkelige kurer... det eneste som har skjedd for min del er at jeg har gått opp igjen og jeg veier faktisk AKKURAT det samme som når jeg var 18... jeg har vært over og under - men dette er visst "min" vekt uansett hva jeg gjør
Jeg ser også at du er 21 år gammel. Hvis det stemmer at du har over 20 kilo igjen til normalvekt (reelt sett) - ville jeg heller satt neste sommer som mål til å komme inn i bikinien - og heller brukt tiden framover til å fortsette med det du nå holder på med.

Konklusjon: Hvis det du gjør nå fungerer og du har jevn vektnedgang (trenger ikke være rask!) - ikke gjør endringer! "If it works - don't fix it!"
Du sier "litt forskjellig" som kostholdsfilosofi, jeg ville heller brukt tiden til å kanskje lære meg en lavkarboretning ordentlig enn å stresse kroppen med dukan dietten

Håper dette ga deg litt tanker du kan ta med deg, JEG tror ikke denne kuren vil gjøre deg lykkelig i form av vekttap mot DENNE sommeren - bruk heller neste sommer som mål - så slipper du stresset også

manuellputten min insisterer på at jeg får sjekket nyrene for han sammen med meg kjenner at noe er gærnt i nyreområdet.. Og jeg har spist lavkarbo i mange år....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat