Vis enkelt innlegg
Gammel 04-02-10, 09:36   #6
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Hvordan vil mere fett påvirke Fedons mat?

Opprinnelig lagt inn av martina, her.

Veldig oppklarende svar.
Jeg prøver å kutte litt ned på karbohydratene i forhold til anbefalingene til Fedon for jeg spiser en del fete oster. Ikke altid like lett å balansere riktig mengde av fett og karbo.

Min samboer fulgte Fedon i en liten periode, men merket at det var for mye karbo for henne, hun klarte ikke å gå ned i vekt. Alle er forskjellige da det gjelder følsomehten for insulin, men jeg personlig mener at det er bedre med mye mindre karbo enn det han anbefaler, og heller øke inntaket at sunt fett, som fete kjøttstykker og smør pluss cocosa. Jeg ville også latt være å kjøpe oliven og rapsolje, som han anbefaler, på grunn av omega 6. Vi trenger det, men i små mengder. Det skal ikke mye til før det fører til betennelser, og det er ihvertfall ikke sunt.
Noen har faktisk så mye problemer med insulin, at de må gå på en kontrollert lavkalori diett, selv om de går på en lavkarbo diett. Dette fordi protein også gir økt insulin utskillelse, ikke så mye som karbo, men nok.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat