Tråd: Var så goda!
Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-06, 18:41   #16
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Var så goda!

Opprinnelig lagt inn av 114->92-95

Jeg synes du treffer spiker'n ganske godt på hodet med ditt innlegg miramir. Hadde Torkel gått inn i en faglig debatt med Skaldeman selv istedenfor å "advare" oss andre mot dietten så hadde jeg skjønt det og satt pris på det.

Når lavkarbo-medlemmer fortalte at de ikke hadde den fremgangen de håpet på med "skaldeman" så var ikke Torkel langt borte med å gi forklaring på hvorfor og grunnen som Torkel kom med var at det ble inntatt for lite grønnsaker. At dere der ute i lavkarboland ikke har resultater med Skaldeman sine råd tror jeg ikke kommer av for lite grønnsaker i kosten, men noe helt annet...

Torkil og Skaldeman HAR hatt ikke bare en, men flere mer eller mindre "faglige" debatter her inne - hvor de var enige om at de var uenige. Torkil var også mann nok til å legge seg flat og be om unnskyldning da han uttalte seg på feil grunnlag (vitamin diskusjonen).

Nå er det ikke selve saken det blir reagert på i miramir sitt innlegg. Alle må få lov å si at de ikke liker utrykksmåten andre har eller at de ikke er enige i hva de sier. Det er PERSON angrepet det reageres på. Og igjen, - den slags om og av medlemmer i forumet vil vi ikke ha noe av.

Skill sak og person. Og la oss heller konsentrere oss om det vi er her for - vår felles interesse for kosthold - og for noen av oss, det å hjelpe og støtte hverandre.

Som Janmesi sier her:

Sitat:

Det viktigste er jo hovedlinjene i valg av kosthold - lavkarbo er vårt felles "standpunkt", jeg synes av og til man diskuterer små, forskjeller litt vel heftig inne på forumet.

Vi er heldige som har kapasiteter som både Torkel og Skaldeman inne på forumet, la oss benytte det på en konstruktiv, positiv og inspirerende måte.

La oss ALLE oppføre oss som voksne !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat