Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-15, 19:49   #61
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva har du spist til frokost i dag? 2015

Opprinnelig lagt inn av Miranda13, her.

Akkja.

For meg sjøl har jeg innført måltid 1 og 2 osv. Men dagene er jo ikke rett fram. Iallfall ikke mine. Måltidsnavna kunne gjerne opphøre for meg. Foreldra mine spiser 'middag' ved ett-tida. De har ingen 'lunsj', men en 'frokost'. I Danmark sier de forresten 'morgenmad' og 'frokost' hvorav sistnevnte er vår 'lunsj'.

Jeg kan huske vi sa 'formiddagsmat' om matpakka på skolen. Bestemora mi spiste stadig stadig 'eftasvæl', jeg husker ikke hvor sent på dagen det var, men det kan ha vært ved 5-tida. Og 'middag' skal vel spises midt på dagen, dvs non, kl 12.

Også var det dansken som ble spurt om han hadde fått morgenmat. Ikke en dråpe, svarte han. Ikke godt å si om det var kaffe eller 'en lille' han mente.

Vi får ta utgangspunkt i ordet breakfast da. Break fast. Og bruke tråden til det den er ment til. Skrive hva man SPISTE for å "break the fast". Om det var klokka 06 eller 18 er akkurat det samme.

Småskravle kan vi gjøre i ordet-fritt-tråden.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat