Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-15, 15:07   #1
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Bakte egg i avokado toppet med spekeskinke fra www.godt.no


Skrevet av Julie Ilona Balas



Bakte egg i avokado toppet med spekeskinke

Tags:

Tilberedningstid:30min
Har du noen gang prøvd varm avokado? Det fungerer overraskende bra! Sammen med egg og sprøstekt spekeskinke blir det en næringsrik start på dagen. En liten vri på de klassiske frokosteggene.


Ingrediens

4 personer





2 stykkeravokado4 stykkeregg8 skive(r)spekeskinkeeller bacon1 buntvårløk1 klypehavsalt1 klypepepper

Det første jeg ble glad i og som gjengjeldte mine følelser, var mat.
- Rhoda Morgenstern


Slik gjør du
  1. 1. Start med å dele avokadoene i to og fjern steinen. Lag noen ruter og grav ut litt av kjøttet så egget får plass.
  2. 2. Legg avokadoene i en ildfast form. Pass på at de ligger stødig. Legg gjerne litt sammenrullet folie under. Knekk ett egg i hver avokadohalvdel. Strø på litt salt og pepper. Stek avokadoeggene på 180 grader i 20 minutter eller til eggehvitene er helt faste. Stek litt lenger om du ønsker fast eggeplomme.
  3. 3. Mens avokadoeggene er i ovnen steker du spekeskinke i en varm tørr panne til de blir spøstekt. Det går såklart an å bruke bacon istedenfor.
  4. 4. Server avokadoeggene med finhakket vårløk og biter av sprøstekt spekeskinke!
(Publisert06.01.2015, endret06.01.2015)

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat