Tråd: Forstoppelse
Vis enkelt innlegg
Gammel 26-06-08, 20:13   #9
MMM
Juniormedlem
 
MMM sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 52
Innlegg: 19
MMM er på en erverdig vei

Sv: Forstoppelse

Heisan!
Har hatt akkurat samme problem som deg flere ganger. Begynte med lavkarbo etter midten av april. Flere ganger har det gått ei uke uten taolettbesøk - det er til å få panikk av. På den tida spiste jeg Fiberrik pr dag og drakk opptil 3 l vann pr dag, så det skulle vært både fiber og væske nok. Til slutt har jeg måttet ty til tabl fra apoteket, noe jeg ikke er særlig fornøyd med fordi det på sikt ødelegger fordøyelsen mer.
Jeg tror jeg har funnet løsningen på problemet, for i tre omganger har jeg opplevd at å spise ca dose som er ment pr dag med blanda salat. tatt Omega 3 og vitaminer hver dag, så er det regelmessig - dvs fra 3-7 ganger pr uke. Høres kanskje fjernt ut for en som ikke har problemer med fordøyelsen, men for oss andre er det ren lykke .

Siden vi er inne på fordøyelse - i over to mnd har jeg hatt ekstremt lite luft i magen. De siste to ukene derimot, er det blitt mye av det og jeg har litt mer verking/uro/mer oppblåst. Har i den tiden spist noen skiver med Lollipopbrød, men ikke hver dag og ikke flere enn to pr dag. Kan det være grunnen, tror dere?
Går ikke så mye ned nå heller, tror jeg, enda jeg er i ketose og er flink med mat og nok drikke. Gidder ikke veie meg en lang stund nå, bare jeg vet jeg er flink går jeg i hvert fall ikke opp. Ser flere har skrevet om at det stagnerer med alle slags brød, men er det sånn at jeg sannsynligvis får et skikkelig "røsk" ned i vekt dersom det er årsaken og jeg kutter ut brød? Eller fortsetter jeg bare ned i sneglefart som nå... Er det noe å vinne på å kutte det ut? Ble mye det her, men det er det jeg tenker mest på om dagen. Har forresten et nydelig Lollipopbrød i ovnen nå...

__________________


MMM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat