Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-04, 14:40   #9
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Metformin er egentlig en gammeldiabetesmedisin. Det er ikke "godkjent" til dette bruket i Norge men er vel den gjeldene behandlingen for PCOS per idag.

Om jeg husker rett Iset så brukte du litt tid på å bli gravid. Fullt mulig du også har PCO(S).

Etter lengere tid på Lindbergklinikken så har legen kommet frem til dette da hormonene ikke balanseres selv med lavkarbokosthold. Min primerlege ser ikke at dette er noe problem da jeg blir gravid. Men kvinner med PCO har også en rekke andre problemer. Men i de fleste tilfeller så vilvektnedgang ha effekt.

Jeg skal forresten på UL den 19 for å sjekke eggstokkene. Har begynt på lave doser med Metformin og er veldig spent på om det påvirker vekten. Har iallfall mindre spisetrang.

Legen sa til meg at selv med metformin så betyr dette at jeg må være enda strengere med kostholdet på lang sikt. Risikoen for alvorlige sykdommer er såpass mye øket.

Jeg ville ha skrevet ut noe av dette og søkt litt på Medscape selv. Du må være litt lege selv med de fleste primerleger.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat