Vis enkelt innlegg
Gammel 04-06-06, 18:08   #36
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Tusentråden 2006

WOW er BikBok sin "barnekolleksjonbutikk". De fikk en del kritikk fordi det bl.a. var stringtruser til småunger i butikken og mange reagerte. Det skjønner jeg godt. Jeg har tittet litt på klærne og syns at de noen ganger går over grensen med hva som er akseptabelt - Lolita-mote kaller jeg det. Men det er bedre enn mange andre merker, - hvoir klærne ser ut sok om de har brukt "kasse 17" på kaia som modell.... horeklær med andre ord.

BikBok selv sier:

Sitat:

- Årsaken til at vi laget kjeden WOW var at vi merket en enorm etterspørsel etter små modeller i våre Bik Bok-butikker. Det sier administrerende direktør i Bik Bok Marianne Bjarstad.

- Vi syns ikke det er riktig at bittesmå jenter går i trendy, tighte klær som er myntet på unge jenter over 15 år. Derfor laget vi en egen kjede for de yngste, med moderne skoleklær tilpasset denne aldersgruppen. Det er ingen i dag som lager et konsept med umoderne klær. Til og med babyklær er moteklær, sier Bjarstad, som ikke forstår kritikken.

Hun beklager sterkt at det er kommet stringtruser med i sortimentet.

- Det var ikke meningen, og det skal vi ikke ha lenger, sier hun.

Det er de voksne som bestemmer - men det er ikke alltid lett når det gruppe- og merkepress helt ned til barnehagen. Hvem skaper det presset da ? Foreldre ? Eldre barn ? Ikke vet jerg. Dette temaet fortjener egentelig en egen tråd ..... må tenke litt på den der ja.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat