Tråd: Yogi-te
Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-10, 13:07   #1
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Yogi-te

Jeg har kjøpt en krydder/lakrisrot yogi-te på helsekosten. Leste på innholdsfortegelsen og ved første øyekast så den grei ut, tror jeg, men ble plutselig litt usikker.

Innhold: Lakrisrot, kanel, ingefær, appelsinskall, kardemomme, sort pepper, ristet sikori, byggmalt, kryddernellik, appelsinekstrakt, vaniljeekstrakt.

Er det noe her som kan vippe meg ut av ketose?
Hva er byggmalt? Har det noe med malt å gjøre, som f.eks er i øl?

Jeg synes teen smakte veldig annerledes, men kjempegodt og den gir en nydelig ettersmak i munnen som gjør at jeg har lyst på mer. Men nå er jeg redd for å gå i en felle som klusser til hele opplegget mitt og sender meg rett ut av ketosen.

Jeg har veldig lyst til å utforske flere te-sorter fra helsekosten, for jeg trenger varisajon i hva jeg drikker. Noen som vet om slike te'er stortsett går greit å drikke, eller er det vanlig at de inneholder noe som ikke er ketosevennlig? Damen på helsekosten var ganske inkompetent og hun kunne ikke svare på noen av mine spørsmål om verken det ene eller det andre.

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat