Vis enkelt innlegg
Gammel 11-12-10, 12:05   #3
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gravid - men klarer ikkje leva lavkarbo pga kvalmen...

Hei, jeg kjenner meg igjen fra da jeg var gravid. Jeg gikk opp i begynnelsen, men det jevnet seg ut etterhvert, så det er nok bare det nødvendige du har gått opp nå. Jeg fikk ikke lyst til å spise sunt, pga kvalmen, så jeg spiste fint brød. Men da tenkte jeg ikke på at jeg kunne bakt meg et godt brød av mandelmel, kokosmel eller lignende og fått det lavere glykemisk. Ikke tenk enten-eller. Prinsippet med kalorier er en sannhet det også, så om du kan spise deg passe mett på også mat med noe høyere karbohydratinnhold vil du trolig ikke gå opp mer enn du lett får av etter fødselen. Tenk på Fedons lære og følg hans råd mest mulig. DEt er svært mye mat å velge mellom, det er ikke nødvendig å hoppe vekk fra all kunnskap om lavkarbo og kjøre noe helt annet. Du må ikke slanke deg ved å kutte drastisk(under 1000) i kalorier. Det går ut over forbrenningen din. Hold deg i aktivitet om du klarer. Jeg trente styrketrening og gikk turer daglig helt til dagen før fødselen. Det går bra. Prøv å finne alternativer til mat du gjerne vil ha. Her inne er det mange oppskrifter.Mye av det du legger på deg er vann, husk på. Trenger du mer støtte kan du skrive til meg privat. Jeg husker usikkerheten.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat