Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-07, 20:31   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: utslett som klør ved ketose...

Hei
En av mine pasienter er fotomodel og jobber i Milano. Hun ringte en dag og trengte hjelp til å bli kvitt et utslett i løpet av to dager fordi hun skulle på et oppdrag. Jeg forklarte at man må SE utslettet for å uttale seg.
Men jeg tar sjansen på at du har seborrhoisk utslett ( fet hudtype) en sopp liker denne fete hud og huden forsøker å kvitte seg med soppen ve å danne ny hud som flasser av med soppen ombord. Med denne hudtype har man ofte flass i håret, kløe og flassing bak ørene og røtt utslett mellom brystene som klør, spesiellt etter dusjing ditto på kinnene ved siden av nesen (sommerfugleutslett). Fet krem gjør det verre.
Fungoral krem som hemmer soppen hjelper.
Men som sagt man må se utslettet for å stille en diagnose. Legen fikser det ......hvis han er lit interessert i hud.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat