Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-12, 17:21   #10
Sorgfri
Medlem
 
Sorgfri sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 70
Sorgfri er på en erverdig vei

Sv: Undervektige, syltynne barn - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hva sier han han har lyst på om du spør da?
Tagatesse er et supert søtningsstoff du kan karamellisere mandler med og lage hjemmelaget fudge. Søtt øker apetitten. Liker han egg? Tenker på det for variasjonens skyld og fordi egg er næringstett mat. Liker han dipp? Ost stekt i mikro så det ligner chips? Igjen for å øke apetitten. Liker han poteter? Potetmos og pølse er jo noe de fleste barn liker. Mine to favorittmiddager, utenom potetmos og pølse, da jeg var liten var lam med sursøt saus og appelsinsøtet gulrotrasp og poteter uten skall. Og en form mamma lagde med lagvis kokte egg i skiver, rømme, tørre brødsmuler og skiver av røkt pølse.Øverst skulle det være rømme med brødsmuler på. Hjemmelaget sjokolade? Er han aktiv fysisk?

Oftest har han lyst på pølser og taco hvis det er snakk om middag. Frokost og kveldsmat vil han ha frokostblanding med sjokolade, brødskive med noe søtt osv., hvis han fikk velge. Men det får han sjelden. Tror ikke han har ADHD, men vil uansett prøve kostomlegging før medisiner.
Potetmos, eller potet i noen som helst form spiser han ikke. Han kan spise vanlige melkeprodukter nå som han ikke har laktoseintoleransen lenger, og elsker rømme og krem.

Hvordan steker du ost i microen?

__________________




I ferd med å bli lettere!
Sorgfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolysekur :-) Svar med sitat