Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-13, 12:07   #1
Pipp
Seniormedlem
 
Pipp sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 51
Innlegg: 13.866
Pipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastisk

Forsiktig omlegging av kostholdet til min 11-åring

Hei
Min sønn har fått beskjed av legen vår at han bør gå over på et lavkarboredusert kosthold.
Han elsker pasta med ost og kan sikkert bare spise det hvis han får lov det.
Hans store svakhet er produkter med hvitt mel; pitabrød, rundstykker mm.
Magen hans er oppblåst og han har litt for mye av det godt på kroppen.
Men han sykler til skolen hverdag, sykler til kompiser, trener fotball 3 ganger i uka, så det mangler ikke på aktivitet.

Ser at det er mange gode tråder og gode råd her inne, men går meg litt vill i alt sammen.

Jeg tenker meg at jeg til frokost bytter ut kneipen med et grovere brød så lenge legen har sagt det tror jeg det går bra), knekkebrød, eventuelt lager en frokost pannekake til ham.
Til lunsj tenker jeg at grovt brød, knekkebrød, eller oppskåret ost, pølse, kylling og litt grønnsaker kan være en ide.
Til middag tenker jeg at vi kutter ned på potet, ris og pasta ( vi bruker kun fullkorn ) og fyller på med mere grønnsaker.
Til kvelds kan han få knekkebrød, omlett eller pannekake...
Har dere noen flere råd? Jeg har tenkt at han skal få spise det de har når han er i bursdager o.l., men vi skal leve lavkarboredusert hjemme.

Pipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Holdt vekten i 2 år snart Svar med sitat