Vis enkelt innlegg
Gammel 01-08-06, 01:52   #15
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Ketolyse og søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Fridolina

Når det gjelder karber fra sukkerarter, så skal disse telles med i karbe tallet, mens karber fra sukkeralkoholer skal trekkes fra. Sukkeralkoholer eller polyoler, er et fiber og kan trekkes fra. Dette må du trekke fra selv. Men noen ganger har produsenten gjort det for deg og det står net carb med store bokstaver foran på pakka. Aspartame etc er søtningsstoff (jeg forøvrig advarer sterkt mot) og er alltid tilsatt sammen med et sukkeralkohol/polyol. Det vanligste er Maltitol. Tåler du disse uten større mageproblemer (luftsmerter, diarre) er det bare å spise barene.men vær oppmerksom på at mange reagerer på søtstoff og sukkeralkoholer og opplever at det stagger vekttapet. Vær måteholden og prøv å lavære å venne deg til dem.

ÅÅÅ då må jag spørre en ting..
I Lacryl pastiller er det 39 karbs och disse 39 karbs er enbart fra sukkeralkoholer...

Ska jag då regne med att det er 0 karbs i disse da..
jag syns ikke jag reagerer på søtstoff i heletatt..då kan jag ju spise disse ikke sant?? (håper,håper)

hallooo.. har jag skjønnt det rett???(jag missupfatter ju ting ganske ofte,så jag må spørre en ekstra gang ) trenger svar nååå innen jag førspiser mig på disse pastiller..

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat