Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-08, 00:19   #1
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Aursjørittet - 100% lavkarbo

En av sessongens store mål er unnagjort. For første gang kunne jeg måle krefter med fjorårets resultater før omlegging til lavkarbo. Aursjørittet går i fantastiske omgivelser fra Romsdalen til Nordmøre med en killer-motbakke som tar deltakerne 900 moh på ca 8 km. Rittet er 7 mil totalt.

Jeg ladet opp til rittet med et for meg uvanlig lavt karbo-inntak. Jeg har vært nede i 20-40 gram pr døgn den siste uka før rittet, da jeg bestemte meg for at dette skulle gjennomføres 100% lavkarbo-style, uten karbo-loading. På tross av 6 uker treningsopphold i sommer grunnet skader, så passerer jeg målstreken nesten 20 minuttere raskere enn i fjor. Det beste av alt, ingen inntak av næring underveis, kun inntak av en drøy liter vann (i minste laget). Ikke antydning til kramper. I fjor hadde jeg kramper i drøye 4 mil av rittet. Gikk aldri tom hverken mentalt eller fysisk og hadde krefter i overflod til en real sluttspurt sammen med langt bedre ryttere enn meg selv.

Det er herved offisielt. Jeg er en fettforbrenner!! 3 timer med svært høy intensitet helt opp i maks-puls i deler av rittet uten inntak av karbo! Olympiatoppen sier at det er umulig, jeg beviser at det er mulig alikevel

Birken neste!

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat