Vis enkelt innlegg
Gammel 19-02-12, 10:10   #75
Tilbaketilåttitallet
Juniormedlem
 
Tilbaketilåttitallet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 14
Tilbaketilåttitallet er på en erverdig vei

Sv: Jippi, jeg greide å lage en bløtkakebunn UTEN nøtter!

Jeg måtte bare skrive tilbake her, TUSEN takk for oppskrifta! Jeg skulle lage morsdagskake til mamma sist helg, og jeg hadde lyst på ei kake som jeg også kunne spise av uten å få hverken høyt blodsukker eller dårlig samvittighet. Etter å ha googlet lavkarbo sukkerbrød havna jeg inne på den tråden her, og gjett om jeg måtte teste. Og ikke nok med at jeg bakte kaka sist helg, jeg måtte bake den igjen denne helgen. Den var rett og slett SUPERGOD! Jeg er ikke spesielt glad i bløtkake, men dette er uten tvil en av de beste kakene jeg har spist (og lagt selv)!
Jeg lagde tre kakebunner og hadde vaniljeessens i alle kakebunnene for å få en god smak på dem. Fylte det ene laget med masse krem og friske jordbær - NAM. Det andre laget fylte jeg med krem og banan og det var også helt nyydelig. Til slutt pynta jeg hele greia med vanlig marsipanlokk, så akkurat det var jo ikke lavkarbo, men fantastisk godt.. Vi hadde familieselskap her i går, og alle sa at kaka var kjempegod! Og helt ærlig, jeg tror ingen hadde merket det om jeg ikke hadde sagt noe om at den ikke inneholdt hverken sukker eller mel. (Men måtte det da det var flere der med diabetes, og litt dumt hvis de skulle sette insulindoser som om det var en sukkerbumbe..)

Kan ikke få sagt det nok - denne kaka er blitt min favoritt! Og utrolig rask og enkel å lage!

__________________


Tilbaketilåttitallet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat