Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-07, 21:36   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Tips om avocado

Opprinnelig lagt inn av nøtta, her.

næringsinnholdet på avocadoene over er ikke det samme som den i matvaretabellen .... veit det er litt flisespikkeri men var jo faktisk litt khd forskjell ...

også lurere jeg på mine avocadoer (kjøper litt av gangen) blir alltid liggenede og bli helt bløte litt sånn brune inni (som en moden banan) jeg synes det er best, men harskner alt det sunne fettet da ?

takk for svar


Næringsinnholdet i den norske matvaretabellen er pr 100 gram spiselig vare og er sannsynligvis basert på california avocadoen da det er den som er vanligst her.

Den jeg har referert til er PR AVOCADO, dvs. for en hel uten stein og skinn. Den veier ofte ca. 200-250 gram i USA. Størrelsen er jo ganske standard der, mens våre veier max 200 gram. Det var også ment som å beskrive/vise forskjellen på California og Florida. Jeg anbefaler alltid å bruke den norske tabellen på varer.

Det er sikkert ikke noe problem å spise den fordi om den er brun, men det er jo ikke særlig delikat da.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat