Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-15, 13:17   #49
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: The Biggest Loser Norge

Jeg må bare fortelle litt om min egen erfaring, siden dere snakker litt om fysiske/ psykiske årsaker til overvekt her. Da jeg la om til et lavkarbokosthold, merket jeg fort at sukkersuget forsvant, og humøret mitt ble mye jevnere. Så det er helt klart at det fysiske spiller en rolle. Imidlertid forsvant ikke behovet mitt for å trøste meg med mat, hver gang jeg ble sint, rastløs, lei meg, tom, sliten osv. Det ble veldig tydelig for meg at det var snakk om to litt forskjellige ting, nesten som det fysiske og psykiske behovet for røyk (jeg er også ex-røyker). Den psykiske biten måtte jeg altså jobbe videre med, og det må jeg fortsatt. Og når jeg sprekker, for det gjør jeg jo iblant, da må jeg prøve det kunststykket å håndtere både sukkersug og påfølgende humørsvingninger samt min tendens til å håndtere vanskelige følelser med overspising.

Både fysiske og psykiske årsaksforklaringer kan helt sikkert bli hvileputer. Vi mennesker er flinke til å finne hvileputer! Det viktige er at man kan få noen aha-opplevelser som gjør at man kan få til de endringene som skal til.

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat