Tråd: Fibromyalgi
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-09-11, 23:10   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fibromyalgi

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Noen som har fibromyalgi og som vil dele sine erfaringer?

Var det fastlegen som satte diagnosen eller ble dere henvist videre? Hvilken hjelp fikk dere av helsevesenet?
Diagnosen ble satt av reumatolog ved Martine Hansens Hospital i 2002 etter 5 års utredning! De fleste nav- kontor forlanger at en ekspert setter diagnosen om du skal ha rett til ytelser fra dem!
Hjelp fra helsevesenet? Resept på Sarotex!

Hvilket kosthold fungerer best? Hvilken trening synes du er best?
Merker ingen forskjell uansett hva slags mat jeg spiser.
Veldig lavt aktivitetsnivå, veldig tilrettelagt trening. Har mye annet gruff også, så trening kan det vel ikke kalles egentlig!

Hva hjelper for deg?
Det eneste som hjelper for meg er å kunne ta hensyn til dagsformen og styre dagene mine selv. Har vært sykemeldt i snart 6 år og nav har bedt meg søke varig uføretrygd. All utprøvingen de har drevet med, har bare gjort meg mye verre!

Så ikke denne før nå, jeg!

Har du vært inne på fibromyalgi.no? Lærer masse på forumet der også!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat