Tråd: Fibromyalgi
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-10-11, 15:08   #20
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fibromyalgi

Opprinnelig lagt inn av Liv, her.

Har vært hos legen flere ganger nå, pga at jeg kan ikke jobbe. Måtte få meg sykemelding. Hun mener det er FM, pga at senkningen er høy, men ikke så høy som ved andre typer leddsykdommer, som eks reumatisme. Har hørt om disse trigger-punktene, hvor ligger de? Noen som vet`?
Venter på time hos reumatolog.....

Hmmm, jeg har alltid fått høre at man overhodet ikke kan se fm på blodprøver, i hvert fall ikke på senkning, men kan hende de har funne tpå noe nytt!
Her er en god oversikt over triggerpunkter!
Jeg er positiv på 14 av dem for tiden. Man må ha utslag på minst 11 i følge de gamle kriterien for å få diagnosen fibromyalgi!

Håper du kommer til en like flott reumatolog som jeg har vært hos! Fikk epikrisen fra henne i dag og den er så utfyllende og grundig at om nav ikke gir meg uføre nå etter snart 6 år, så skjønner jeg ingen ting!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat