Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-14, 20:43   #2061
Wowo
Medlem
 
Wowo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Akershus
Innlegg: 356
Wowo er en juvelWowo er en juvelWowo er en juvel

Sv: Veietråd for 30+gruppen

Opprinnelig lagt inn av ScM, her.

Jeg ser at dere på ED raser ned enormt mye på veldig kort tid. Er ikke dietten og hurtigforandringen tøff? Hvordan fungerer dette for dere i praksis?

Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg synes fase 1 den første gangen (er i gang med andre runde nå) var beintøff. Jeg valgte å starte i midten av juli av den enkle grunn at jeg hadde ferie og mulighet til å konsentrere meg om dietten og ta nødvendig hensyn til meg selv. Og jeg må jo si at jeg kjenner at dietten "tærer". Jeg har vært, og er, mye sulten, men det har likevel gått relativt lett. Det er akkurat som jeg er i en egen boble og det å skeie ut er rett og slett ikke noe alternativ for meg. Jeg har riktig nok hatt noen få planlagte sprekker, men i det daglige er det ikke noe problem.

Dietten er tøff, det er ikke så mye næring å få per dag. Men samtidig er den en fin tid til å lære seg å spise anderledes enn tidligere. Jeg merker at jeg stadig vekk setter mer og mer pris på grønnsaker. Og man blir vant til å tilberede, planlegge og variere grønnsakene. Det synes jeg er veldig nyttig. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "hurtigforandring"? Tenker du på den fysiske forandringen? Eller omleggingen av livsstilen?

ED er også veldig motiverende siden en ser såpass store reslultater på relativt kort tid. For meg som har ganske mange kilo som skal vekk, så blir det mer overkommelig rett og slett; man får gjort mye på ett år. Jeg har i de siste årene strevd med å gå ned i vekt og "vanlige" slankekurer har ikke hatt noe særlig effekt for meg. Jeg synes at jeg i enkelte perioder har jobbet vel så hardt bare for å holde vekten.

__________________



Sist redigert av Wowo : 23-01-14 kl 14:14.
Wowo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet