Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-15, 10:30   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Uvel/trøtt etter mat

Opprinnelig lagt inn av umulia med amalia, her.

Hei.
Usikker på hvor jeg skal legge dette spørsmålet, men ettersom jeg er ny legger jeg det her. Har søkt, men fant ikke svaret på dette (men mye annet da)
Jeg har spist lavkarbo i ca en mnd og de siste to ukene er jeg på ketolysekuren. Jeg har gått ned ca 2 kg. Det jeg lurer på er: Når jeg spiser blir jeg veldig uvel/trøtt etterpå. Føler meg skikkelig dårlig, og orker ingenting. Det varer i 30-40 minutter. Kan det være at kroppen min forventer blodsukkerøkning og derfor setter igang med insulinproduksjon, og at blodsukkeret mitt dermed synker brått? Blir ikke sugen på noe søtt, bare sugen på å legge og sove ��. Er dette normalt og noe som vil gå over? Eller bør jeg sjekke det ut. Blir jo helt engstelig for å spise fordi jeg føler meg så dårlig etterpå...

Hei,
Jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskriver! Selv etter 11 år på lavkarbo har det ikke endret seg, for meg kom det heller sterkere etter noen på med denne kosten. Men det kan jo skyldes at det da var mulig å skille det fra de vanlige blodsukkerfallene. Jeg kan få black out i flere minutter ca en halv time etter målitder, for så å gå inn og ut av en døs i bortimot en time, og det kommer særlig middag. Det er noe helt annet enn vanlig ettermiddagstrøtthet og blodsukkersvingninger.
Jeg har hørt noen teorier om at det kommer av at kroppen sender nesten alt blodet til magen etter måltider for å få mest mulig av næringen i omløp, men vet ikke om det er årsaken.
Jeg tror jeg har merket en viss bedring etter jeg begynte med mct-olje, men jeg er ikke sikker. Har ikke holdt på med den lenge nok til å avgjøre, men det er verdt et forsøk.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat