Vis enkelt innlegg
Gammel 21-04-06, 23:48   #3
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Et alvorlig problem: Jeg er AVHENGIG av søtstoff

Ja dette virket veldig kjent må jeg si er det jeg som har skrevet dette tro? Jeg kjemper hver dag. Kjemper meg fra måltid til måltid. Men må ikke tro at jeg er sukkeralkoholfri. Om jeg er flink etter min standard, så kan jeg klare med kamp, 3 velbalanserte lavkarbo-måltid pr. dag. Men så kommer kvelden, mellom kl. 2000 og til leggetid kl. 2200. Da tyller jeg i meg 4-5 esker med Lakerol salvie hver kveld. Hadde jeg bare klart å slutte med det også, holdt ut uten i kanskje 4 dager, så tror jeg nok veldig mye av suget hadde sluppet taket.

Har begynt nå som et eksperiment med meg selv. Jeg vet jo som du også sier at det skjer jo ikke noe farlig med meg så.: Når suget kommer, kjenn på det, bare kjenne etter, hvorfor må jeg ha noe nå? Hva er den følelsen, er jeg sulten, må jeg egentlig spise. Pust dypt noen ganger, prøve å slappe av i kroppen. La det passere. Jeg tror det virker. Tror det vil virke mer etterhvert. Prøver å slappe av. For hver gang jeg avstår blir jeg sterkere, og kan stå imot bedre neste gang. Prøv det. Start i det små for deg selv.

Det var bare noen tanker, for dette sliter jeg også mye med. Mitt største problem. Her har jeg ingen kontroll.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat