Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-14, 17:38   #17
ulvi
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 34
Innlegg: 20
ulvi er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør dere med rundstykkene?

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

De gangene jeg har brukt de ferdigstekte rundstykkene, har jeg delt dem i 2 og varmet dem i stekovnen i 2-3 minutter.
De holder seg fint noen dager i kjøleskapet innpakket i et kopphåndkle i en pose.

Men jeg har så og si helt gått over til den brødmixsen som finnes for fase 1, synes de smaker mer og jeg kan tilsette forskjellig krydder selv (rosmarin, salt, hvitløk) slik at det blir "foccasiabrød"
Lager gjerne alle 5 i pakken samtidig og fryser ned noen mens noen blir oppbevart i kjøleskapet innpakket i et kopphåndkle i en pose.
Foreløpig har jeg for det meste lagd grønnsakssuppe eller tomatsuppe vedsiden av.
Hvis jeg ikke har tilsatt krydder bruker jeg bare bittelitt smør på (smør er lov altså ), men pesto er jo et godt alternativ for de som liker det.

"Brødene" i mixen blir ca samme størrelse som de ferdigstekte forøvrig.

Takk for tips! I dag lagde jeg flere av brødmix-rundstykkene sammen, og så etterpå oppdaget jeg de 5 små posene med gjær... Bare latet som ingenting og blandet alt sammen igjen, håper det går bra. Plagsomt at det ikke stod noe om de på instruksene, er ikke alltid så kjekt med bare bilde-instruks

ulvi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat