Vis enkelt innlegg
Gammel 05-07-11, 14:59   #22
Sprettball
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 55
Sprettball har en fantastisk aura rundt segSprettball har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Plutselig overfølsom for kaffe?

Hei.

Kroppen benytter glukose som energi. Den kan vi enten spise, eller kroppen kan lage den selv i forbrenningsprosessene. Kroppen sørger for å ha et lite lager av glukose i leveren.

Koffein øker utskillelsen av adrenalin i kroppen. Adrenalin (sammen med hvertfall kortisol, muligens også flere hormoner, SÅ godt kan jeg ikke dette) påvirker leveren til å slippe sukker ut i blodet. Det er som en en stressreaksjon, leveren sender ut sukker så kroppen din skal være klar til flykt eller forsvar. Ekstra energi i en nødsituasjon, liksom.

Så det du opplever som blodsukkerfall ER faktisk akkurat det. Som en reaksjon på de kjappe karbohydratene som leveren din fyrte ut i blodet for litt siden, som en respons på stimulansen fra koffeinet.

...det ble kanskje litt klønete forklart, men du har helt rett i sammenhengen du har observert. Jeg har nemlig opplevd akkurat det samme og har søkt iherdig på nettet for å finne ut hvorfor

Klem

Sprettball

Sprettball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat