Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-06, 23:56   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Langvarig lavkarbo skadelig?

Opprinnelig lagt inn av Fast-i-fisken, her.

I det siste har jeg hørt noen si at langvarig lavkarbo kosthold er skadelig. Har hørt 2 forskjellige sagt dette de siste ukene. For å si det sånn så er disse ikke lavkarbo folk. Har ikke peiling på hvor de har hørt dette. Men den ene mente at etter år på lavkarbo så la de plutselig på seg og ble syke. Og den andre mente at lavkarbo var påvist at det ikke var bra for kolestrolet. (noe jeg trodde var påvist at det senket kolestrolet)
Noen som har peiling på hvor dette kommer fra. Ukeblad historier? (håper jeg...) Er det noe i dette?



OK, jeg har spist lavkarbo mer eller mindre siden 1982. Om ikke annet så har jeg blitt kvitt en masse vondter. Årsaken til at jeg fortsetter er den helsemessige fordelen.

Jeg har bare et spørsmål til de som sier det er skadelig. Hva er det som er så sunt med sukker, raffinert hvitt mel, poteter, ris og pasta ? Hva er det i disse matvarene de mener kroppen min trenger som jeg ikke kan få fra grønnsaker, kjøtt, fugl, fisk, urter, nøtter og bær ? Jeg spiser sunnere og mer variert en noen andre jeg kjenner.

Det kan de som regel ikke svare på kritikerne. Fordi de uttaler seg om et lavkarbo kosthold uten å vite hva det er. Det mest skremmene er at de dessverre blir hørt av så mange, - av en god del mennsker som kunne hatt glede og nytte av OG fått bedre livskvalitet av et slikt kosthold.

Farlig du liksom, - tull & tøys.

Jeg stiller gjerne med både blodprøveresultater (perfekte) og meg selv som eksempel på at jeg hverken ER eller SER syk ut - selv etter over 20 år på dette "farlige" kostholdet.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat