Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-11, 18:12   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Har tatt en oksesteik opp av frysen og aner ikke hva jeg skal bruke den til.

Gni den inn med godt krydder og langstek den! F.eks på 100 gr i 4-5 timer (eller til steketermometeret viser ca 60 grader) med litt vann i en langpanne. Snadder!

Ellers har jeg laget en tradisjonsrett hjemmefra som er helt utrolig god. Surr steka og langstek den på 70 grader i ti-tolv timer (litt etter hvor stor den er). Kok saltlake (en dl salt til ca to liter vann, med pepperkorn og enebær), og kjøl ned. Senk den ferdigstekte steka ned i saltlaka, og tyng den ned med noe, sånn at hele steka er under, og la den stå til den er kald. Voila! Du har tjälknöl, en svensk tradisjonsrett som minner om roastbeaf! Helt utrolig mør og nydelig!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat