Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-04, 12:28   #5
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Insulin produseres i pankreas (De langerhanske øyer i bukspyttkjertelen), denne ligger like under mellomgulvet bak til venstre, og det kjennes ut som hjertet-smerte når denne stresses. Har Selv opplevd det ofte i mitt tidligere liv...

AHA!!!!! Er det det det er....

Det er flere former for stoffskiftesykdom, og det at skjoldbruskkjertelen vokser kalles struma. Når det produseres antistoffer er det autoimmun tyroiditt, hypotyreose (= lavt stoffskifte). Man kan også få lavt stoffskifte uten at man har dannet antistoffer, da er det ikke autoimmunsykdom. I tillegg finnes det flere former for høyt stoffskifte.

Det høres ut som du har både struma og hypotyreose. Det er ikke alltid man kan kjenne skjoldbruskkjertelen selv om den er forstørret. Hvis ikke bruker man vel røntgen, tror jeg.

Det er rart legen din ikke har undersøkt dette allerede. Du kan be om en henvisning til endokrinolog (indremedisiner) så du får utredet dette skikkelig!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat