Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-13, 23:21   #9
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo uten ketose vs med ketose

Opprinnelig lagt inn av Lavkarboforlivet, her.

Nei ketose er ikke synonymt med.vekttap nei, men for meg funker det TOPP jeg har ikke så mange kilo igjen, 10 ca... Men har problemer med å gå ned i vekt med 50 gram karber om dagen, når jeg går ned under 20 gram går det så mye bedre nå går jeg nedover igjen, og har 7 kilo igjen til første mål, så vil jeg gjerne ned 1-5 kilo etter det er nådd.. men en ting om gangen. Jeg elsker et kosthold med rundt 50 gram karber om dagen, og det blir min livsstil. Men for å gå ned i vekt har jeg innsett at det er ketose som funker best for meg. Vi er så forskjellige, så alle må vel utforske sin egen kropp og finne sin egen "greie". Ingen fasit med andre ord:-)

Sånn er jeg også. Jeg har ikke sjans til å gå ned hvis jeg ikke er i ketose og spiser mer enn ca. 20 gram karbo om dagen. Karbohydrater blir jeg bare ekstremt sulten av og lagerer som fett. For min del er det nok insulinresistensen som gjør det. Men folk er ikke helt like og toleransen for karbohydrater er forskjellig.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat