Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-09, 10:58   #16
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye fett? Og evt. kalorier?

Opprinnelig lagt inn av beate, her.

Denne ser jo grei ut. Men problemet mitt blir sett mot dette regnestykke at jeg ikke klarer å komme så lavt ned i antall proteiner om jeg skal være mett hele dagen. Ligger nok på 100-120, og jeg er ikke noe aktiv i det hele tatt. Kan jeg risikere å legge på meg da om jeg spiser så mange proteiner? Fader, syns dette blir litt vanskelig! Jeg opplever nemlig liten vektreduksjon om jeg spiser det jeg "trenger" for å være mett hver dag, så derfor er jeg interessert i å finne en annen måte å gjøre det på. Er forøvrig ca. 79 kg fordelt på 165 cm så har jo en del kilo å ta av

Hvis du ikke blir mett av det antall proteiner du skal ha pr dag er det kanskje mer "safe" å øke fettinntaket. Antall kcal øker selvsagt mer, men fett metter også bedre.
Jeg har ikke noen vitenskapelig forklaring på det, men har selv erfart at for mye proteiner (prøver å ligge på ca 1,5 g pr kg "ferdigslanket vekt" selv) gjør at nedgangen stagnerer.

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat