Vis enkelt innlegg
Gammel 19-02-10, 21:27   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Mye kalorier (fett) vs lite kalorier

Hei,
For de aller, aller fleste skal det være helt unødvendig å telle kalorier på lavkarbo. Når man går over på et lavkarbo kosthold så er det mange gamle ”sannheter” som må kastes over bord. Her er en tråd hvor jeg har samlet sammen en del nyttig informasjon til nykommere i lavkarboverdenen, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970.
Tommelfinger regelen sier dess mer kh dess mindre fett, men man bør ikke tenke på å redusere fettet før man overstiger 72 kh (ref. Lutz, boka: Bedre uten brød). For de som har problemer med mengden fett så anbefales det at man bruker tid på å øke fettmengden.
Dersom du spiser ostechipsen fordi du er sugen på noe godt, så kan det være en indikasjon på at du får i deg for lite fett, ellers så er jo ost og avokado ypperlig ketose mat. Dersom jeg får i meg nok fett i løpet av dagen så har jeg ikke behov for snacks.
Du må alltid sjekke næringsinnholdet på matvarer du har tenkt å bruke, har du ikke etiketten så kan du sjekke med www.matvareguiden.no. Tommerfingerregelen for Ketolyse er å ikke bruke ingredienser/matvarer som innholder mer enn 5 kh/100 g
Sjekket akkurat pestoboksen i kjøleskapet og den sier 3 kh/100 g og den bruker jeg en sjelden gang. Har en boks med solmodne tomater og den kommer jeg ikke til å bruke da den innholder 34 kh/100 g.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat