Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-12, 16:02   #1
Dangerous Nan McGrew
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 144
Dangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt segDangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt seg

Bountykake (med bilder)

Det er litt juks å legge ut denne som en ny oppskrift, for det er en variasjon av favorittgodiset; bounty! Egentlig oppsto den grunnet latskap. Jeg skulle ha med meg kake på jobben, men hadde ikke lyst til å bruke siste feriedagen i påsken på å rulle kuler og dyppe hver i sjokolade, så da tenkte jeg rett og slett lagde èn stor bounty!

50g smeltet smør

1 ss kokosolje/Cocosa
2 dl kremfløte
250g kokos
0,7 dl sukrin melis
1 ss yacon sirup*
300g mørk sjokolade, minst 70%



*Yacon sirup kan droppes, men sjokoladen får kjempegod smak. Det koster litt, du kan kjøpe den på helsekost i norge, men også bestille den på iHerb. Den kan brukes på alle områder hvor du ville brukt honning eller lønnesirup.

Bland smeltet smør, kokosolje, kremfløte, yacon sirup og melis i en kjele. Kok noen minutter. Ta kjelen av platen og tilsett kokosen. Ta en liten kakeform og kle denne med bakepapir (for at sjokoladelokket ikke skal sette seg fast). Ha kokosblandingen i formen og spre den utover. Sett formen i fryseren. Den trenger ikke å stå mer enn en halvtimes tid, men kan godt stå mye lenger hvis du vil gjøre bunnen klar dagen før eller noe.

Smelt sjokoladen i vannbad. For at sjokoladelokket ikke skulle bli altfor hardt og sprekke når jeg skal i det etter at det hadde stivnet, blandet jeg inn 1 - 2 ss cocosa. Så heller du rett og slett hele blandingen over kokosbunnen og sprer denne utover. Vil du ha sjokolade i kantene så tar du selvfølgelig kokosbunnen ut av formen.


__________________
Finn oppskriftene mine på bloggen min:
http://www.mariesmatmisjon.blogspot.com

Eller på facebook.

Dangerous Nan McGrew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - tilpasset meg selv/ min kropp/ mitt blodsukker :) Svar med sitat