Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-11, 22:58   #33
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lindberg vil jo ha magre meieriprodukter - det kan vel ikke stemme?

En annen ting jeg tror mange, særlig menn, ikke tar hensyn til er det psykiske aspektet ved det med å få i seg nok fett og å ikke telle kalorier. De aller fleste menn har sjelden eller aldri ofret kalori-og kostkontroll en tanke. Men for de aller fleste jenter har det vært et stress-element hele livet. Ved å løsne opp denne kontrollen vil man senke nivået av stresshormoner i kroppen, som igjen har effekt på blodsukker/insulin. Og hva er egentlig "mye" fett? Jeg tror nok at mengde fett man definerer som mye er vesentlig forskjellig om du ber en mann uten særlig slankeerfaring måle det opp, vs en gjennomsnittlig ukebladlesende kvinne.

Forøvrig har Dreamy et godt innlegg i bloggen sin ang dette med fett og kalorier i maten: http://lenabeatrice.net/ofte-stilte-...ater/#comments

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat