Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-12, 21:14   #19
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Legene mener jeg spiser riktig

Opprinnelig lagt inn av Annhild, her.

Hva er du i utredning for? Om du har diabetes 1 så kan ikke lavkarbo gjøre deg frisk.

Det vet jeg, men jeg har også en merkelig variant av insulinresistens, som gjør at jeg ikke kan stole på insulinen, og må derfor klare meg uten hurtigvirkende insulin.
Selv om jeg har type 1 har jeg et langtidsblodsukker på 5,5 selv med bare 8-12 enheter lantus i døgnet. Det kan jeg takke lavkarbo for.
Når det gjelder hvorfor jeg er i utredning, så skyldes det at jeg har fått en hel haug sykdommer de siste tre-fire årene; psoriasis, hypothyrose med Hashimoto og Graves, diabetes 1, polynevropati, alfa1-mangel, syn som forsvinner, kronisk betennelse i achilles-senefester, etc., etc., og så har jeg slitt med kramper som har blitt oftere og hardere.
Fikk vite at jeg nå kan føye epilepsi til listen over sykdommer, og epilepsi er også en sykdom som er roligst når man lever ketogent.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat