Vis enkelt innlegg
Gammel 13-07-14, 10:32   #14
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: Grønnsaker og storfebiff fra Kiwi

Samme gjelder for meg når jeg skal gå ned: er nødt til å se på mengden av maten nå etter 4 år på lavkarbo. I begynnelsen kunne jeg spise "ubegrenset" med mat, bare jeg var under 15 karber for dagen. Spiste masse feite oster som snacks etc. Det går ikke lenger. Har merket det tydelig nå i sommer igjen når det er blitt mye ekstra kos med mat og en del lavkarbokaker. Godt, men legger på meg selv om alt er "tillatt" og jeg ligger for meste mellom 15-25 karber/dag.
Når jeg slanker meg må jeg telle kaloriene også. Metabolismen har forandret seg igjennom disse 4 årene med lavkarbo. Kroppen vår er avansert... Har også merket at når jeg er "på toppen av verden" og alt går min vei, går jeg lettere ned i vekt. Det mentale påvirker også.



Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg var vel den som startet den første fettfestivalen, og det var ok, det, men det funka ikke sånn kjempebra for meg i forhold til å gå ned i vekt, men det var nyttig for å komme over sperra jeg hadde for å spise meg mett nok. Jeg spiser fortsatt en del fett, men jeg velger heller naturlig fet mat, enn å gå inn for mest mulig, selv om fett fortsatt er det siste jeg er redd for å spise.

Du får MYE brokkoli på 20 gram karbohydrater. Du får i det hele tatt en god del grønt daglig. Du vil jo ikke spise mer tilbehør på Ketolyse enn på såkalt normalt kosthold?!

Hva jeg må fokusere på når jeg skal ned i vekt, er å spise akkurat passe sånn at jeg er behagelig mett, kutte ut alt av mat jeg strengt tatt ikke trenger utover næringsbehovet. Hovednæringskilden skal være fett, men om man velger de rette matvarene skal det faktisk ikke så mye til for å kommer opp i 70-75% fett, som i ketose er ca optimalt.

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat