Vis enkelt innlegg
Gammel 11-08-11, 10:38   #26
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og testing av maksimalt o2 opptak?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Makspuls kom min personlige trener frem til ved å kjøre en test på tredemølle der vi økte intenisteten opp til et visst punkt, samt noen drag med økende intensitet. Lenge siden nå så jeg husker ikke helt. Det jeg husker er at det var helt jævli, jeg så stjerner, måner, mannen med ljåen og var rimelig kvalm (var vel heller ikke i noe særlig form den gang da).

Jeg har ikke påstått at jeg har økt min makspuls, men jeg kan uten problemer ligge atskillig høyere i puls over lengre tid nå uten å få syre. F.eks kjørte jeg en 60 min høyintensitets spinningtime i går der jeg i snitt lå på 93% av makspuls gjennom hele timen, hadde ikke særlig syre i beina etterpå. Selvfølgelig er vi alle forskjellige, men min erfaring er at på lavkarbo kan jeg ligge atskillig høyere i puls over lengre tid uten problem.

Her er forøvrig det olympiatoppen sier om makspuls:

Amen. Jeg har samme erfaring som deg. Er ikke akkurat i nærheten av 93% av makspuls så lenge, men jeg orker også å holde på mye lenger på en høyere intensitet, uten melkesyre og med en heeelt fin restitusjonstid.

Hallelulja.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat