Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-11, 09:12   #11
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Egnet trening for dårlige knær

Har du råd til det, få deg en PT (om bare for en time) gjerne en med fysioterapi bakgrunn som kan hjelpe deg (evt en fysioterapeut). Vi vil alle gi deg råd i beste mening her på forumet, men det blir jo bare synsing, basert på egne erfaringer fra de fleste av oss. Vi vet jo egentlig ikke så mye hvilke begrensinger du har bortsett fra at du er tung og får vondt i knærne. For en utrent person vil trening medføre en del smerte/stølhet i begynnelsen også for trente personer når man kjører ekstra harde økter. Jeg får den dag i dag vondt i knærne og andre plasser etter knallharde økter, men nå kjenner jeg forskjell på treningsvondt og vondt-vondt. I tillegg vet jeg om normalvektige personer som sliter med knærne selv om de er godt trente (feiltrening osv).

Det jeg vil frem til er at det kan være en fordel å søke profesjonell hjelp sånn til å begynne med slik at du ikke feilbelaster. Teknikk er uhyre viktig. ellipsemaskin er skånsom for de fleste av oss men det er det egentlig bare du som kan finne ut av å kjenne på. Uansett, begynn forsiktig.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat