Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-11, 09:17   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Egnet trening for dårlige knær

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det kommer også litt an på maskinen! De med "pedalene" på hver side av drivverket kan gi smerter fordi man får en litt rar stilling på beina. De med pedalene ved siden av hverandre er mer skånsomme!
Både idrettslegen, fysio, treningsveileder og manuell terapeuten anbefalte meg ellipsemaskinen da jeg trente på Friskvernklinikken og det er den eneste form for trening knærne mine har tålt på 30 år!

Ja, man må ha en ordentlig maskin Jeg vet at ellipsemaskinen anbefales av alle mulige, men det er heller ingen naturlig bevegelse for kroppen og kan fort bli litt krøkkete på mange maskiner. Det kommer jo også ann på hvordan man bruker den. Om man går i et rolig/moderat tempo eller om man tråkker til skikkelig. Regner med at de som ikke kan gjøre noe annet enn ellipse ikke tråkker til med de aller værste intervalløktene på ellipsemaskinen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat