Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-12, 21:33   #19
suverene severina
Medlem
 
suverene severina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 56
Innlegg: 101
suverene severina er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Det er godt å se at det er flere - som ikke raser ned i vekt og som innimellom sprekker på karbohydrater...... ok - kanskje ikke pent å syns det er bra andre sprekker, men det er noe med felles sjebne, felles trøst.

Til tross for manglende vektnedgang i fjor - så fortsetter jeg med lavkarbo.
Min største motivasjon for stort sett å holde meg til lavkarbo er rett og slett at jeg ser at magen min har det bedre. Jeg har nemlig en tendens både til forstoppelse og "gravid"mage. Av ymse årsaker (bla fordi vi var på besøk) ble det en del brødmat og mer vanlig mat i desember - og jeg ser det nærmest umiddelbart på magen. Den blir stor. Nå gikk jeg ikke noe særlig opp i vekt i denne perioden (kanskje et par kilo - men det var jo jul! + en del øl/vin), men magen min så sånn ut. Nå er den - om ikke akkurat flat..... i allfall mer normal.

Så selv om jeg ikke mister så mye vekt så er kostholdet bra for meg. Også kan jeg spise meg mett noen ganger om dagen. Jeg blir nemlig helt desperat av de greiene "jamen, man må spise mange små måltider hele dagen". Da gjør jeg akkurat det - spiser hele dagen, alternativt: tenker på mat hele dagen. Nå spiser jeg, blir mett og tenker ikke mer på det. Jeg greier meg mye lenger og blir ikke akutt sulten.

Det betyr og at jeg faktisk kan gjøre som i dag - komme hjem og gå rett på trening etter jobb, uten først å måtte ha mat. Jeg går ikke tom på trening (da måtte jeg isåfall vært ekstremt sulten i utgangspunktet), jeg klarer meg til etterpå. Og det gjør at jeg får trent mer - passer på å ta med et mellommåltid på jobb, så funker det som bare det.

Og trening bidrar både til sinnets munterhet og kroppens opprettholdelse, og det er viktig.

Må legge meg (!) skal opp i otta i morgen - jobben tar snart livet av meg. Heldigvis er det morsomt - og heldigvis får jeg trent. Og imorgen har jeg veiedag......

Også er det veldig hyggelig at det er flere som er litt aktive her - og som kanskje er på litt samme plass som meg, både slik og sånn.

__________________


Kjære dagbok
suverene severina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mest i retning Hexeberg/LCHF Svar med sitat