Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-07, 11:44   #20
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Den store majonestråden!

Jeg drar fram igjen denne jeg. Mest fordi jeg har et spørsmål. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt palmeolje? Har ikke sett det i noen vanlige butikker.

Har funnet ut at oljen i majonesen er veldig viktig. Har prøvd med olivenolje, men det smaker helt pyton. Kjøpte nylig druekjerneolje isteden. Den inneholder litt for mye omega-6, men majonesen blir mye bedre!

Sennepen er også veldig viktig for smaken. Det bør være en litt sterk dijon-sennep, og den må ikke være grov.

Et annet tips er å kjøpe en boks med soya lecitingranuat på helsekosten. En teskje av denne gjør at majonesen blander seg lettere.

Oppskriften blir:

3 små eggeplommer
1 ts dijon sennep
1 ts biosym soya lecitin
1 ts sitronsaft
1 ts balsamico
krydder etter ønske

Blandes i en skål, før man rører inn olje til man får den riktige
konsistensen.

Til sammen gjør disse tingene at majonesen smaker bedre enn kjøpemajones!

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat