Vis enkelt innlegg
Gammel 17-01-07, 14:51   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: :)

Opprinnelig lagt inn av Sissi, her.

Var veldig nyttig det jeg leste nå Har holdt på med atkins i 2 uker nå og er i ketose, men så lurer jeg på hvor lenge man skal være i ketose?? Skal man alltid være i ketose eller er det bare de første 2 ukene??

Håper på svar

Hilsen Meg

Det er ikke noen tidsfrist på hvor lenge man er i ketose. det er veldig ulikt fra person til person. Noen må ned i 15 karber pr dag (skjeldent) for å komme i ketose, de fleste kommer i ketose rundt 20. Mange går ut av ketose om de kommer over 30-35 karber pr dag. Andre er i ketose langt over 40. Det er altså hva kroppen din tolerere av karber som bestemmer hvor lenge du er i ketose.

Følger du Atkins etter boka vil du være i ketose et godt stykke inn i Vedvarende (OWL - fase 2).

Det er ikke farlig å være i ketose lenge. Jeg har selv vært det i mer enn 1 år. Men da er det veldig vitkig at du spiser riktig, - ikke minst nok grønnsaker. Og det er viktig med kost tilskudd. Dette fordi kroppen trenger masse vitaminer og mineraler i den tilstanden.

Det anbefales at man tar en pause etter 6 mnd og lar kroppen hvile en måned eller to. Dette står det bl.a, et del om i Slank med Ketolysekuren.
Atkins anbefaler heller ikke å være i ketose i årevis.

Etterhvert som du går oppover på vedvarende stigen, vil du etterhvert gå ut av ketose. Det er IKKE meningen at du skal være i ketose resten av livet !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat